Voer een zoekterm in

zondag 20 juli 2014

Groen met oranje

Zo nu en dan heb ik behoefte aan groen en oranje. Mooie heldere kleuren, niet te fel, maar ook niet te zacht. Nu ik de betekenis even op zoek, snap ik wel waarom ik ze soms om me heen wil hebben. :)

"Oranje is een warme, vrolijke kleur vol vitale energie die aanzet tot positief denken en nauw verbonden is met de levenskracht. Oranje zet bovendien aan tot creativiteit en een goed humeur. Het werkt tevens stimulerend en verdrijft stress en depressie. Oranje zou zelfs het immuniteitssysteem versterken en de spijsverstering verbeteren." (Colora.be)
"Groen geeft vertrouwen in relaties, verduidelijkt eigen beslissingen, moedigt aan tot actie, geeft balans en harmonie in gevoelens/emoties." (Kleurinspiratie.nl)
Ook qua kleding draag ik graag groen en oranje, maar in huis ben ik het al snel weer beu, dus zo nu en dan haal ik wat accessoires in huis, maak er een foto van en voordat iemand doorheeft dat er iets nieuws in huis is, liggen de spullen alweer in een doos op zolder.




Meer interieurfoto's van groen met oranje op Pinterest:







   

Geen opmerkingen :

Een reactie posten