Voer een zoekterm in

maandag 4 augustus 2014

Geel, mijn favoriet!

Ik ben gek op kleur. Soms probeer ik het huis neutraal te houden, alles alleen in natuur-, hout- en wittinten in te richten, maar dat ben ik binnen een week beu!
Ik geef mijn accessoires regelmatig een nieuw kleurtje, meestal met verf uit spuitbussen. (Montana Gold Spray vind ik fijn werken, deze dekt vaak al in 1 keer en is verkrijgbaar in vele kleuren.)

Vooral de kleur GEEL is mijn favoriet. Wist je trouwens dat kleur invloed heeft op je stemming? Groen werkt bijvoorbeeld rustgevend, rood stimulerend en geel staat voor positiviteit en optimisme. HIER lees je meer over de betekenis van kleuren en hoe je ze het beste kunt toepassen in je interieur.

Ik denk dat als je je gevoel gewoon volgt (dus niet een trend omdat het een trend is) en de kleur kiest die je direct aanspreekt, dan heb je die kleur gewoon even nodig op dat moment. Ik heb bijvoorbeeld voor meer gele accessoires in huis gekozen, vlak voordat er een nare aandoening werd ontdekt. Ik had door de vele klachten blijkbaar behoefte aan wat positiviteit om me heen en ik creĆ«erde die sfeer onbewust met meer geel! Later ontdekte ik de betekenis pas.

De kandelaren, de ladder en het vaasje zijn gekocht bij de Xenos, de blauwe vaas komt van Blokker en de lamp is van de Hema. Ik heb de binnenkant van de lamp geel gemaakt en het zwartwit snoer vervangen door een geel snoer (ook Hema).


 De bruine gordijnen hangen te 
wachten op de verkoop van ons huis. 
;) 


Inspiratie op vtwonen.nl:
Hier ga ik zeker nog eens iets mee doen!









   

Geen opmerkingen :

Een reactie posten