Voer een zoekterm in

vrijdag 24 oktober 2014

Een tankstation, maar dan anders

Als je denkt aan een stop onderweg bij een tankstation, dan denk je aan een koude ongezellige ruimte, felle tl-verlichting, goedkope bosjes bloemen, onpersoonlijke bediening, kleffe broodjes die al uren liggen op te warmen en vieze stinkende toiletten. Toch?

Maar ik heb voor het eerst in mijn leven een stop gemaakt bij een tankstation, waar ik voorlopig nog niet weg wilde. De verrassende welkomst begon buiten al, waar naast de standaard bosjes bloemen hele leuke herfstbloemstukjes stonden.

Binnen bleek het erg sfeervol ingericht en gezellig druk. De verlichting was warm en het eerste wat me opviel waren de leuke cadeaupakketten en accessoires voor in huis!
Omdat ik slecht ter been ben en erg nodig moest plassen, was ik genoodzaakt om door te lopen, langs de potten jam, bakmeel (spelt!), geweldige steigerhouten snijplanken en heerlijk geurende maaltijden.

Het toilet was verrassend genoeg schoon en rook lekker fris, dat is helaas niet in elk tankstation het geval, ook al moet je wel voor het gebruik betalen. Op weg naar buiten werd ik verleid door een prachtig stuk zeep in de vorm van een hart en terwijl ik naar de kassa liep om het af te rekenen, keek ik nog even verlangend om naar het rek met snijplanken die ook 'o zo leuk' hingen te zijn. Maar mijn 'looptijd' was om en ik kon zo snel geen keuze maken.
Het liefst was ik lekker blijven snuffelen, had ik alles vastgepakt, bekeken en bedacht wie ik blij zou kunnen maken met zo'n leuk cadeau of welke plek in huis ik er mee kon opleuken.

www.puurzeep.nl (groothandel)


Omdat ik vreselijk benieuwd werd wat dit nu voor leuke en verrassende shop was, ben ik thuis direct gaan googlen op de naam Scheiwijk (stond op de zeepverpakking) en jawel hoor: Esso Scheiwijk, langs de A27! 

Ik lees in een reportage:
"Een geheel eigen shopuitstraling waarin sfeer, gezond en authentiek eten en aandacht voor de klant centraal staan."
en:
"Een interieur waarbij veel gebruik is gemaakt van steigerhout, sfeervolle presentaties, een luxe bakery met krijtborden en een verlichtingsplan dat de bezoeker het gevoel geeft alsof hij thuiskomt. Binnen het assortiment is heel veel ruimte voor natuurlijke, veel biologische en authentieke producten die bij verschillende leveranciers worden ingekocht. En er is een grote presentatie van streekproducten, zoals jam, curds en chutneys van de Mariƫnwaard." http://www.outofhome-shops.nl/10467/nieuw-uiterlijk-voor-tankshop-scheiwijk-a27

Wat leuk! En het klopt nog ook!

Ik ben heel benieuwd naar meer informatie, dus ik ga eens een berichtje sturen via Facebook, waar die leuke snijplanken (voor een mooi prijsje; al vanaf 10,25!) toch te koop zijn, want voorlopig kom ik niet meer op of in de buurt van de A27!

Ik neus wat rond op de facebookpagina en zie dat er een pan heerlijke verse tomatensoep staat te pruttelen, hmm, lekker! Al snel heb ik reactie terug, de planken zijn van het ook al zo hippe merk Kitchen Trend en ze zijn te koop in beide vestigingen van 'Scheiwijk voor Fijnpoevers', bij de tankstations aan de A27 bij Eemnes en bij Gorinchem.

De meeste planken zijn, vanwege de laklaag die er op zit, bedoeld als presenteerplank voor brood of lekkere hapjes, maar er zijn ook snijplanken. Ik vind het zelf vooral echte deco-must-haves voor in de keuken!

Er zijn ook diverse webshops waar je producten van dit merk kunt kopen, maar je kunt googlen wat je wilt, de witte presenteerplank waar ik mijn zinnen op heb gezet, blijkt onvindbaar online.

Dus rij je binnenkort op de A27 (de shops zijn echt een pauze waard!) en kom je toevallig ook nog in/uit Zeeland, neem je dan ook iets voor mij mee? :)

www.kitchentrend.nl (groothandel)






   

Geen opmerkingen :

Een reactie posten