Voer een zoekterm in

vrijdag 22 april 2016

Creatief met spijkers




Hebben jullie zondag ook gekeken naar het nieuwe woonprogramma van vtwonen? Ik heb enorm veel inspiratie opgedaan, vooral bij de knutselideetjes!

Kim van Rossenberg liet zien hoe je foto's leuk neer kunt zetten door 2 spijkers achter elkaar in een boomstamschijf te slaan en daar een foto tussen te klemmen. Het leek me leuk om het idee meteen toe te passen bij een opdracht voor productfotografie, met de mooie kaarten van Little Lefty Lou.

In plaats van een houten schijf gebruikte ik een stuk zouthout. Zouthout is hout dat door de zee, het zoute water en het zand een prachtige oude look heeft gekregen. (Met dank aan Cindy die een boel zouthout voor me verzamelde aan het strand.)

Gebruik je oud hout, dan kun je de gaatjes beter voorzichtig voorboren met een heel fijn boortje ipv de spijker er meteen inslaan, dit om splijten te voorkomen. Ik boorde ook een gat voor het potlood, waarmee het sfeertje helemaal compleet is. 

Ik heb oude roestige spijkers gebruikt, omdat dit past bij het oude plankje en bij de kleuren op de kaart, maar je kunt de spijkers bijvoorbeeld ook in een vrolijk neonkleurtje spuiten voor een leuk effect.








Geen opmerkingen :

Een reactie posten