Voer een zoekterm in

zondag 4 februari 2018

Onmisbaar in elk interieur

Homedeco stelde mij de vraag...

Wat vind jij onmisbaar in een interieur?


Behalve heel veel kussens, mooie planten en kleurrijke bloemen vind ik vooral eigenheid onmisbaar. Items en kleuren die iets over jezelf vertellen, over je persoonlijkheid, je passies, je relatie.
Ik hoorde ooit eens een stylist zeggen: Wat kan een vreemde die jouw huis binnenkomt over jou vertellen aan de hand van je interieur? Kan diegene zien wie je bent en waar je van houdt?


Vanaf dat moment ging ik met andere ogen naar ons interieur kijken. Ik zag vooral een verzameling spullen, in plaats van herinneringen. Dingen die geen verhaal vertelden. Niet het mijne in elk geval. Vanaf dat moment is ons interieur veranderd.



" Wat kan een vreemde die jouw huis binnenkomt over jou vertellen aan de hand van je interieur? "

Bij iedere levensfase en bij elk karakter passen bepaalde kleuren. Achter zwart kun je je verschuilen en wit is als een leeg schildersdoek en geeft vooral veel inspiratie, maar een kleur waar je je door voelt aangetrokken, vertelt wie je bent, wat je nodig hebt of waar je staat in het leven.

Als je dit lastig vind is het ook heel leuk om eens een kleuranalyse te laten doen. Je ontdekt dat welke kleurenpalet helemaal bij jouw karakter past.

Combineer je die kleuren (jouw kleuren!) met materialen waar je blij van wordt, aangevuld met heerlijke herinneringen en fantasierijke dromen, dan weerspiegelt het interieur jouw identiteit. Dát maakt een interieur uniek.










(Op 31-05-2016 gepubliceerd op HomeDeco.nl)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten