Voer een zoekterm in

woensdag 14 december 2016

I ❤ wonen

Vtwonen daagde bloggers onlangs uit om te schrijven over hun liefde voor wonen en dat inspireerde mij tot het verwoorden van het gebubbel en gefladder in mijn woonhart.


Mijn liefde voor wonen kan ik het beste omschrijven als een onbedwingbare drang naar creëren, stylen en vormgeven.

Soms houd ik die drang in toom door alle apps en woonbladen een tijdje ongeopend te laten, maar zodra ik iets tegenkom waar mijn hart sneller van gaat kloppen, dan begint de inspiratie meteen te borrelen. Ik vraag me dan niet af; waar kan ik het kopen, maar; kan ik er mijn eigen versie van maken?


Door de chronische ziekte van Lyme en de immuunziekte ME ben ik beperkt, maar als het niet te groot, te zwaar, te duur en te ingewikkeld is, dan krijgt het idee al snel meer vorm. Ik doorzoek kasten in de schuur en dozen op zolder, ik struin webshops of Marktplaats af en sinds kort kan ik ook weer zelf naar winkels toe, dat is helemaal fantastisch!

Ook hangt er al jaren een mood board in de woonkamer, mijn persoonlijke 'happy board', waar ik interieurfoto's uit tijdschriften op plak of prik en andere items waar ik blij van word of inspiratie van krijg.


Ik kan 's nachts uren wakker liggen tot het plan volledig in - weliswaar stylisch verantwoorde - kannen en kruiken is.
Als het zover is en zodra het even kan - het afgelopen jaar kon het steeds vaker wel dan niet - ga ik aan de slag met schaar, kwast, verf, lijm en boor- of naaimachine. Overal in en om ons huis zijn inmiddels details te vinden die ik in de afgelopen jaren in elkaar heb geschroefd, genaaid, geschilderd of opnieuw heb gespoten. 

Van dromenvanger tot kandelaar, van tuinpoort tot tuinbed en van vlinderstoelhoes tot vintage lamp... Iets ouds 'pimpen' of iets unieks creëren, dat is wat ik het liefst doe.


Pas nadat ik er mooie foto's van heb gemaakt en deze, met bijbehorend schrijfsel, heb kunnen delen met andere fladderende woonharten, is het verhaal voor mij compleet en komt mijn eigen hart weer tot bedaren.

Voor even dan, want terwijl ik dit opschrijf, borrelt er alweer een nieuw idee op. 

Wordt vervolgd!




Geen opmerkingen :

Een reactie posten