Voer een zoekterm in

woensdag 21 december 2016

Review wanddecoratie


Het begon allemaal met deze foto uit mijn kindertijd. Ik vond hem zo leuk en kleurrijk, dat ik hem een mooie plek wilde geven in ons interieur. 

Review
Ik had kunnen kiezen voor een fotolijstje, maar iets groots leek me ook wel heel uniek. Saal Digitaal zocht bloggers, vloggers en fotografen die wanddecoratie wilden bestellen en beoordelen, dus ik meldde me aan en besloot deze kinderfoto in het groot te laten afdrukken.
 
Vierkante mozaïek

Omdat het digitale bestand een 'foto van een foto' is en de kwaliteit niet helemaal geschikt leek voor een vergroting, besloot ik de foto te bewerken. In eerste instantie koos ik voor een grove vierkante mozaïek, die je momenteel veel ziet in interieurs, maar na wat gefreubel in Photoshop besloot ik toch voor een diamantmozaïek te gaan. Lekker 'anders' en daardoor ook wel spannend hoe zoiets er in het groot uit komt te zien.


Diamantmozaïek
Het bestelproces verliep gelukkig een stuk eenvoudiger en sneller dan bij het maken van het fotoboek dat ik een tijdje geleden bestelde. Nadat je onder het kopje wanddecoratie op 'nu ontwerpen' hebt geklikt (dit kan online, zodat je niets hoeft te downloaden) vink je aan welk materiaal en bijbehorende opties je wenst. Daarna kun je de foto direct uploaden en het bestelproces afronden. Er zijn ook opties om de foto nog uitgebreid te bewerken, maar dit had ik vooraf al gedaan.

    


Ik heb gekozen voor hardschuimplaat in het formaat 60 x 90 cm met een dikte van 5 mm. Het materiaal is heel licht en een beetje flexibel, het heeft een hele mooie matte uitstraling. Van dichtbij zie je alleen maar facetten in verschillende kleuren, maar van een afstand zie je de foto er in terug, ook al zie je geen details. Precies zoals ik het in gedachten had! Ik had geen idee wat ik moest verwachten van 'hardschuim' en was een beetje bang voor een glimmende plastic look, maar dat is gelukkig totaal niet het geval. 

Ik ben er echt super blij mee! De zolderkamer waar de foto is opgehangen krijgt momenteel een make-over en de styling wordt op de foto aangepast met veel groen, natuurlijke tinten en goudgele accenten. De ruimte is nog niet af, maar dit hoekje is alvast fijn in balans. Er zitten zoveel kleuren in de foto, van geel en oranje tot zand- en aardetinten en van groen en mint tot goud- en koperkleur, dat ik qua styling lekker vaak kan afwisselen. 

  

Kritiek
Er is mij niet gevraagd om reclame te maken, maar om eerlijk te beoordelen, dus ik belicht ook de minpunten. Wat ik echt een nadeel vind, is dat er voor deze prijs (50 euro) geen eenvoudige ophanghaakjes bij de prijs inbegrepen zitten. De enige optie van Saal Digital voor dit formaat wanddecoratie is bevestigingsmateriaal van maar liefst 20 euro, terwijl je - juíst bij dit ultra lichtgewicht materiaal - hele simpele plakhangers kunt gebruiken die nog geen euro per stuk kosten. Ik heb zelf (nóg goedkoper) klapoogjes gebruikt die ik met minuscule spijkertjes aan de achterzijde heb bevestigd.


Winactie
Het lijkt me - als grafisch ontwerper - leuk om eens een grafisch cadeautje weg te geven, dus lijkt het jóu leuk om een mooie of dierbare foto in een vierkante of diamantvormige mozaïekversie om te laten zetten, zodat je deze zelf af kunt laten drukken? Deel dan de bovenstaande foto met de hashtag #fancywinactie en tag @fancydesign.nl op IG of @fancydesignNL op FB in je bericht. Aanstaande zondag, 25 december, kies ik de winnaar en maak ik van jouw foto misschien wel een digitaal kunstwerk. Leuk kerstcadeautje toch? Zorg dat je bericht openbaar staat, anders kan ik niet zien dat je mee doet en krijg ik geen melding van de tag.

Het is een beetje kort dag, maar t/m 31 december 2016 krijg je met de code WB450KMA €15,- korting bij Saal Digital op een bestelling vanaf 30 euro, dus dan zou je jouw afbeelding nog met korting af kunnen laten drukken op materiaal naar keuze. Onder de 30 euro (onder de 20 zelfs) kun je trouwens ook een hele mooie poster af laten drukken.

Doe je mee?

Liefs,


2 opmerkingen :