Voer een zoekterm in

maandag 12 november 2018

Nieuwbouw | Badkamer

In deze blogpost wil ik jullie onze nieuwe badkamer laten zien.


Toen we het huis kochten was de bouw al ver gevorderd. De douchemuur was al geplaatst, de radiator was al aangesloten en de aansluitingen voor de wastafel waren ook al aangelegd.

Ik had dus niet veel ruimte voor een eigen ontwerp, maar we konden nog wel een bad toevoegen, zelf de afwerking bepalen en het sanitair kiezen. Gelukkig kon ook de wastafelaansluiting nog worden verplaatst. En ik had zoals in de rest van het huis ook hier weer de vrije hand qua styling en afwerking.


Ik heb er voor gekozen om alles te laten stucen met speciale stuc voor vochtige ruimtes. Alleen het douchegedeelte en een strook achter de wastafel werden betegeld, voor een mooi contrast.

Op de vloer werd, net als in de rest van het huis, betonverf aangebracht.


Het wastafelmeubel liet ik op maat maken bij een meubelmaker. Dit was grappig genoeg ruim duizend euro goedkoper dan een vergelijkbaar meubel in de winkel waar we het sanitair kochten. Hetzelfde geldt voor de ronde spiegel met LED verlichting, dat bleek na wat googlen honderden(!) euro's goedkoper te kunnen!

Het plankje maakte ik zelf, van hetzelfde steigerhout als waar het wandmeubel van gemaakt werd.


Ik weet nog dat de installateur kritiek had op mijn ontwerp. "Moet de spiegel niet recht boven de wastafel?" en "Het meubel zouden wij normaal gesproken lager hangen, omdat er nog een wasbak opkomt." en "Als je het meubel zo hoog hangt, zit het stopcontact veel te laag, dat is onhandig, want dan staat er altijd iets voor."

Zoals wat? vroeg ik. "Nou, potpourri ofzo." Potpourri?! Seriously?! Doe jij nou maar gewoon je werk, hahaha! Dat zei ik niet, dat dacht ik. Ik zei: "En toch wil ik het zo." En zo geschiedde het. Er was namelijk heel goed over elk detail nagedacht. :)

De stekker van de elektrische tandenborstel kan er overigens prima in zo, zonder dat de potpourri in de weg staat...




De handdoekring (een geweldig idee van Ramona, eigenaresse van Blakenburg Wonen) maakte ik ook zelf, met een leren lus van Ikea en een houten atletiek-ring.



Aan het bad zit ook nog een leuk verhaal, ik zei in de winkel: "Ik wil het bad met de minste inhoud qua liters water." "Dat maakt allemaal niet zoveel uit", zei de verkoper. "Je kunt beter kijken naar materiaal en comfort." Maar ik had mijn huiswerk gedaan en was zoals gewoonlijk weer erg eigenwijs, dus de verkoper pakte er een catalogus bij met alle details en jawel, het aantal liters varieerde enorm!

Hij zocht op welk bad de minste inhoud had en toch lang genoeg was voor onze lange benen, dat bleek ook nog eens het voordeligste bad in het hele assortiment te zijn! Inpakken wegwezen!

Totaal niet gekeken naar de vormgeving of het materiaal, maar echt.. Het zit perfect!! En het is ook nog een duobad, dus met aan beiden kanten hetzelfde zitcomfort.

Zo is het een heerlijke welness ruimte geworden!
















Leren lus / handgreep:
ÖSTERNÄS


Houten atletiekring:
Wickey.nl


Wastafelmeubel:
De Steigeraar 


Waskom, kraan en douchedeur:
Maxaro


Spiegel met LED verlichting:
Vision2form


Badkamertegels:
Winckelmans tiles


Wasmand:
Leenbakker (wit gespoten)


Bad:
Martinique

Badkraan:
Venlo/Venol Nimbus

Douchekraan:
Venlo Nimbus+Life Welness 



Stuc voor vochtige ruimtes:

Geen opmerkingen :

Een reactie posten