Voer een zoekterm in

donderdag 14 mei 2015

Van bed naar tuinbank




Voorjaar 2015

Het houten bed dat ik een aantal jaar geleden voor € 25,- kocht op een rommelmarkt om in de tuin te zetten, is door manlief omgetoverd tot tuinbank.


Ik tekende het ontwerp, bestelde het hout op de juiste lengte en begon alvast in fases (10 minuten naaien, 4 uur rusten) een grijze matrashoes van waterdichte stof te naaien. Van dezelfde stof maakte ik ook lage rugkussens. Wát een voldoening geeft het, als iets zoveel moeite kost en dan nog lukt ook!

Met de op maat gezaagde balkjes maakte mijn man aan de hand van mijn ontwerp arm- en rugleuningen aan het bed.



Het geheel kreeg een lichte greywash-laag en de oude lelijke schutting werd weer wat 'jonger' met een donkere greywash verf.
Er kwam een stuk betongaas aan de schutting om biologische kruidenplantjes en klein tuingereedschap aan op te hangen.



Zelfs het tuingereedschap 
kreeg een matchende kleur!


Ik bestelde online een paar mooie tropische palmen om nog meer sfeer te creëren. Zo heeft het loungedeel onder de overkapping ineens een heel andere look en heb ik een perfecte rustplek in de buitenlucht, waar ik lekker languit kan liggen en heerlijke dutjes kan doen! Als ik daar niet beter van word? ;)




Leuke lampionnen van IKEA
en strokussens van H&M



Voor en na:


Op naar lange warme zomeravonden!



Geen opmerkingen :

Een reactie posten