Voer een zoekterm in

maandag 14 december 2015

Vergrijsd groene muur in de slaapkamer


Eerder dit jaar werd de slaapkamer opnieuw gewit, met op 1 muur een groene kleur, maar de kleur was niet helemaal naar mijn zin.

Daarbij hebben witte muren op mij hetzelfde effect als een wit doek op een schilder: Er moet wat op! 

De kleur wit heeft namelijk - behalve een rustgevende invloed - ook een inspirerend effect. Nou, dat klopt wel. Ideeën te over! 
Je kunt dat 'lege doek' natuurlijk aankleden met plankjes en accessoires, maar ik wil de slaapkamer zo leeg en rustgevend mogelijk houden. Dat slaapt toch echt het lekkerst, vind ik. 


De groene muurverf die we nog over hadden mengde ik met een restant grijze muurverf en zo kreeg ik precies de kleur die ik in gedachten had.

Nu wilde ik de huidige trend toepassen, meerdere kleuren op 1 muur, maar een strakke 'lambrisering' is inmiddels niet meer bepaald origineel. Het werd hoog tijd voor wat meer lef, vond ik. Daarom koos ik voor een onafgewerkte rand op ooghoogte, wat hoger dan 'gemiddeld'. Het bovenste deel bleef wit.


Manlief vond het eerst maar niks, zo onafgewerkt (ook al kostte deze afwerking meer moeite dan een strakke lijn), maar hij was er gelukkig snel aan gewend.


Wat ik zelf vooral ervaar is een heel aangenaam gevoel van geborgenheid, alsof er een extra muurtje om ons heen staat als we slapen. Ik slaap zelfs beter de laatste tijd, maar dat kan ook komen omdat het bed weer eens verplaatst is. Daarmee hebben we onbewust een Feng Shui principe toegepast, denk ik.


Het bed heeft al alle hoeken van de kamer gezien ;) maar nu staat hij met het hoofdeinde voor het raam, wat bijzonder prettig aanvoelt!


Nu ik het meteen even opzoek blijk ik inderdaad zonder het te weten een aantal principes te hebben toegepast die voor meer harmonie en een betere energiestroming te zorgen.
  • Vanuit het bed kijkend op de deur
  • Schoon en geen rommel 
  • Twee dezelfde nachtkastjes (onlangs de verschillende nachtkastjes vervangen door twee dezelfde plankjes die aan het hoofdboard zijn bevestigd.
  • Uitzicht op een mooie foto of poster.
  • Geen plank meer boven het bed
  • Geen kastjes boven het bed
  • Rustgevende kleuren, waaronder wit en groen
Dat heb ik blijkbaar goed aangevoeld! Alleen het puntje 'geen apparatuur in de slaapkamer' kan ik niet afvinken. Dit zou het slaappatroon nog meer verbeteren, lees ik.


Er staat nog wel iets anders op mijn to do lijstje: Rustgevende kruidenplanten in de slaapkamer.

Wordt vervolgd! :)



Copyright fotografie: www.FancyDesign.nl 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten