Voer een zoekterm in

donderdag 4 januari 2018

Slaapkamer | Hoofdbord


In dit artikel vertel ik je hoe we zelf met nieuwe en gebruikte materialen onze slaapkamer en bed een update hebben gegeven.

Hoewel alles al netjes was geschilderd, stond onze slaapkamer nog steeds op de kluslijst sinds de verhuizing. Vooral het witte hoofdbord was hard aan vervanging toe.


Ik bedacht een plan om zelf een soort lambrisering te maken als hoofdbord, met daarin lampjes, schakelaars en stopcontacten verwerkt. 

Dit 'hoofdbord' zou dan dezelfde kleur krijgen als de muur er achter, maar nog voordat we aan die klus begonnen, stond er alweer een nieuwe pot groene muurverf klaar...


Ik was namelijk afgeweken van mijn oorspronkelijke plan (ik had in eerste instantie een warm groene kleur uitgezocht, maar uiteindelijk toch een koelere blauwgroene kleur gekocht) en dat was het toch nèt niet. De muur kreeg dus alsnog de kleur die ik voor het moodboard had uitgezocht.


Van gesloopte pallets maakten we een houten frame over de gehele breedte van de muur. Dit frame werd aan de muur bevestigd met slagpluggen. 



De locatie van de balkjes in het frame pasten we aan op de plek waar de nachtlampjes en wandplankjes zouden worden vastgeschroefd, voor extra stevigheid bij het bevestigen. 


Door het houten frame en de diepere kleur groen werd de ruimte al meteen een stuk warmer en gezelliger! Ik wilde het bijna zo laten, maar dat vond manlief geen goed idee. ;)

Dus hebben we op maat gezaagde mdf-platen tegen het frame aan geschroefd (zonder zaagranden in het zicht) en met een gatenzaag van Ikea openingen gemaakt voor de elektra. De betimmering kreeg dezelfde kleur als de muur, gewoon met dezelfde muurverf, maar wel met een acryllakroller voor een glad effect.

Aan de muur hing ik een ingelijste poster, lege fotolijstjes en oude frames waar ik het doek vanaf haalde.

Ik legde de lijsten eerst allemaal op de grond, om een mooie indeling te vinden. Daarna plakte ik stukjes tape op de randen en nummerde deze, zodat ik precies wist welke lijst op welke hoogte moest komen.


De lijsten bevestigde ik aan de muur met dubbelzijdig tape.


De wandplankjes had ik nog uit de nagelstudio en de nachtlampjes nam ik tweedehands over via Instagram, net als het jute vloerkleed.



Ik ben erg blij met het geheel! Met weinig geld, een beetje creativiteit en vooral veel hergebruik, hebben we een mooie nieuwe look gecreëerd!



Terugscrollend naar de foto van het moodboard (groen, jute en planten) denk ik dat dit klusproject erg geslaagd is. Hoe vind jij het resultaat?

Liefs,





Details:
Kleur op de muur: 'Authentiek' van Gamma
Kleur op de vloer: 'Basis' van Gamma

Stopcontact met USB aansluiting en lichtschakelaar: Action


De poster is een zelfgemaakte foto van een deur in Cuba. 


Beddengoed en roze kussens: Ikea

Roze vaasje, rieten mand en wekker: Kwantum
Kokos waxinelichthouder: House-dressing

2 opmerkingen :